NASI KANDYDACI DO RADY MIEJSKIEJ

1,5 miliarda w budżecie gminy Pszczyna. Podsumowanie 5 lat kadencji


1,5 miliarda w budżecie gminy Pszczyna. Podsumowanie 5 lat kadencji

Zanim rozpoczęła się czwartkowa sesja Rady Miejskiej w Pszczynie o głos poprosił burmistrz Dariusz Skrobol. Przypomniał on wszystkim osobom zebranym w sali im. ks. Piotra Skargi, że właśnie minęło 5 lat obecnej kadencji Rady Miejskiej. Była to więc okazja do krótkiego podsumowania.  

Burmistrz przedstawił informacje dotyczące wydatków z budżetu gminy na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Wcześniej podziękował radnym za dotychczasową współpracę.

-  Chciałem z tego miejsca Państwu podziękować za te pięć lat naszej pracy. Podziękować w imieniu swoim, naszych pracowników, ale również mieszkańców. To wszystko co udało się dotychczas zrobić to bardzo dobra, merytoryczna i konstruktywna współpraca - powiedział burmistrz Dariusz Skrobol, który przybliżył statystyki ostatniej kadencji.

- Wszystkie budżety gminy Pszczyna łącznie przekroczyły 1,5 miliarda złotych. Tyle środków finansowych Państwo w kolejnych latach zatwierdzali i rozdysponowali na potrzeby naszych mieszkańców. Było to też pięć budżetów, które miały jak do tej pory największe załączniki inwestycyjne - dodał burmistrz przedstawiając informacje o najważniejszych działaniach i przedsięwzięciach, z którymi zmagali się samorządowcy.

Burmistrz przybliżył również informacje dotyczące systematycznej modernizacji dróg. Rocznie na rozbudowę sieci drogowej gmina Pszczyna przeznacza w granicach 12-13 mln zł. Przypomniał o potrzebach i kosztach utrzymania komunikacji, działań związanych z ochroną środowiska, a także walki o czyste powietrze. Jak zaznaczył, niebawem będzie czas na szczegółowe informacje i podsumowania.

- Jeszcze raz chciałbym pogratulować Państwu i podziękować za te pięć lat - powiedział na zakończenie burmistrz Skrobol życząc Radzie, aby ostatnim miesiącom kadencji  towarzyszyła dobra atmosfera. Na ręce przewodniczącego rady Miejskiej w Pszczynie burmistrz przekazał pamiątkową statuetkę.  

Wydatki w budżecie gminy:

2019 - Wydatki  246 164 676 zł
2020 - Wydatki: 312 508 537 zł
2021 - Wydatki: 313 199 463 zł
2022 - Wydatki: 352 856 284 zł
2023 - Wydatki: 321.351.659 zł

Łącznie: 1 546 080 619 zł !!!

Załączniki inwestycyjne:

2019 - 33 665 699 zł
2020 - 28 375 912 zł
2021 - 24 029 239 zł
2022 - 49 778 266 zł
2023 - 90 177 838 zł (plan)

Łącznie: 226 026 954 zł

PBO 2019 - 2023: 12 000 000 zł
Wydatki w placówkach oświatowych: 514 741 395 zł
Pozyskane Fundusze Europejskie: 125 522 689 zł
Dotacje NGO : 10 752 058 zł